Poslať priateľovi

Personalistika, administratíva a služby zákazníkom

Manažér zákazníckeho servisu

Manažér zákazníckeho servisu koordinuje a metodicky riadi činnosti smerujúce k podpore predaja, servisným službám a zvyšovaniu spokojnosti zákazníkov.

Požadovaný stupeň vzdelania

  • Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa

    Študijný program druhého stupňa sa zameriava na získanie teoretických a praktických poznatkov založených na súčasnom stave vedy alebo umenia a na rozvíjanie schopnosti ich tvorivého uplatňovania pri výkone povolania alebo pri pokračovaní vo vysokoškolskom štúdiu podľa doktorandského študijného programu. Absolventi študijného programu druhého stupňa získavajú vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa.

1 Kvalifikácia

Školy

Optimálne školské vzdelanie

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore obchod a marketing - manažment predaja

6280T05 obchod a marketing - manažment predaja - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore ekonomika a manažment podniku

6284R00 ekonomika a manažment podniku - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore ekonomika a manažment podniku

6284T00 ekonomika a manažment podniku - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore ekonomika a manažment podniku-marketingový manažment podniku

6284T07 ekonomika a manažment podniku-marketingový manažment podniku - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore obchod a marketing

6280T00 obchod a marketing - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6280T00 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore obchod a marketing - obchodný manažment

6280T03 obchod a marketing - obchodný manažment - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6280T03 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore obchod a marketing - marketingový manažment

6280T04 obchod a marketing - marketingový manažment - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6280T04 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore ekonomika a manažment podniku

6284U00 ekonomika a manažment podniku - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6284U00 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore manažment a marketing

6288R00 manažment a marketing - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6288R00 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore manažment a marketing

6288T00 manažment a marketing - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6288T00 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore manažment - marketing

6289T05 manažment - marketing - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6289T05 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore manažment - marketing

6289U05 manažment - marketing - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6289U05 žiadna škola.

Načítať ďalšie odbory...

Alternatívne vzdelávacie cesty

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore etika - etika vzťahov s verejnosťou a obchodný protokol

6131T34 etika - etika vzťahov s verejnosťou a obchodný protokol - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore ekon.a manažm.podn.-manažm.mal.a stredn.podn.v regiónoch

6284R19 ekon.a manažm.podn.-manažm.mal.a stredn.podn.v regiónoch - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa v odbore odvetvové a prierezové ekonomiky-ekonomika obchodu a služieb

6203V05 odvetvové a prierezové ekonomiky-ekonomika obchodu a služieb - Vysoká škola (doktorandské študijné programy, postgraduálne štúdium a vedecká výchova)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6203V05 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore ekonomika a riadenie podniku - manažment a marketing

6277T02 ekonomika a riadenie podniku - manažment a marketing - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6277T02 žiadna škola.

Odporúčané kurzy

Zamestnaniu neboli priradené žiadne kurzy. Úplný zoznam kurzov nájdete na stránke databazakurzov.sk. Aktuálnu databázu akreditovaných vzdelávacích programov nájdete na stránke Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

Odborná prax

Výkon tohto zamestnania nevyžaduje odbornú prax.
2 Osobnostné predpoklady
Názov
Úroveň
Sebaistota
nadpriemerná

Nadpriemerná úroveň sebaistoty umožňuje sebavedomo vystupovať a jednať bez pochybností o vlastných silných stránkach.

Spoľahlivosť
nadpriemerná

Nadpriemerná úroveň spoľahlivosti umožňuje nadpriemerne plniť záväzky, dodržiavať stanovené termíny a normy.

Ochota pomáhať (zmysel pre spolupatričnosť)
bežná

Bežná úroveň ochoty pomáhať umožňuje podporiť iných a podať im pomocnú ruku.

Pamäť
bežná

Bežná úroveň pamäti umožňuje uchovávať informácie na primeraný čas.

Pozornosť
bežná

Bežná úroveň pozornosti umožňuje dostatočne sa sústrediť na vykonávanú činnosť.

Predstavivosť
bežná

Bežná úroveň predstavivosti umožňuje vybaviť si v mysli potrebné objekty a javy bez reálnej predlohy.

Sebaovládanie
bežná

Bežná úroveň sebaovládania umožňuje zachovať si pokojný prejav v rôznych situáciách.

Osobnostný typ

3 Mzdy v regiónoch
Údaje o hrubých mesačných mzdách za 2. štvrťrok 2021 sú zo zdrojov MPSVR SR - štvrťročný výkaz o cene práce ISCP (MPSVR SR) 1-04. Informácie o mzdách sú uvedené, iba ak sú vypočítané aspoň za päťdesiatich zamestnancov pracujúcich v aspoň piatich organizáciách. „Medián“ je hodnota mzdy rozdeľujúca zamestnancov na dve polovice. 50 % zamestnancov poberá mzdu nižšiu ako je hodnota mediánu a naopak. „Mzda od“ je hodnota prvého kvartilu (Q1) miezd. 25 % zamestnancov poberá mzdu nižšiu ako je táto hodnota. Zvyšných 75 % zamestnancov poberá mzdu vyššiu. „Mzda do“ je hodnota tretieho kvartilu (Q3) miezd. 75 % zamestnancov poberá mzdu nižšiu ako je táto hodnota. Zvyšných 25 % zamestnancov poberá mzdu vyššiu.
Bratislavský kraj
Mzda od: 2631 €
Medián: 3551 €
Mzda do: 5179 €
Košický kraj
Mzda od: 2303 €
Medián: 2995 €
Mzda do: 4359 €
Slovenská republika
Mzda od: 2075 €
Medián: 3064 €
Mzda do: 4351 €
4 Doplňujúce informácie

Príklady práce

Komplexné zaisťovanie obchodných, servisných a ostatných činností zameraných na podporu predaja firmy, vrátane spracovania programov a realizácie medzinárodných obchodných vzťahov, ich analýza a návrhy opatrení.
Koordinácia výskumu trhu a overovania správnosti ich zamerania.
Spracovanie prognóz a príprava dokumentov pre marketingovú stratégiu týkajúcu sa podpory predaja a zákazníckeho servisu.
Stanovovanie koncepcií organizačných štruktúr v nadväznosti na podnikateľský zámer, perspektívnu kvalifikačnú štruktúru, rozsah a druh činností a ostatné technologické a pracovné podmienky.
Spracovanie rozborov, štúdií, koncepcií a prognóz rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky.
Riadenie strategického plánovania – stanovenie sústavy cieľov pre dlhšie časové obdobie, ktoré zasahujú všetky rozhodujúce oblasti činnosti organizácie a vedú k udržaniu konkurencieschopnosti na trhu.
Kontrola plnenia strategických úloh a pravidelné vyhodnocovanie.

Pracovné podmienky

Názov
Úroveň
Psychická pracovná záťaž
čiastočná

Práca, ktorá predstavuje zvýšenú psychickú záťaž, ale nie je zaradená medzi rizikové práce.

Práca v uzavretom alebo polouzavretom priestore
-

Pri výkone práce je potrebné počítať aj s ďalšími podmienkami.

Podrobnosti o faktoroch práce a pracovného prostredia podľa zaradenia prác do kategórií si môžete pozrieť tu.

Charakter práce

Charakter činností
Riadiace práce
Vedenie podriadených pracovníkov
Vedenie tímu v administratíve (napr. oddelenia, referátu, koordinácia projektu a pod.)
Zodpovednosť za výsledky a hodnoty
Veľká zodpovednosť, prípadné straty môžu byť veľké alebo ťažko odstrániteľné (nahraditeľné)
5 Klasifikácie
ISCO-08
1222 Riadiaci pracovníci (manažéri) v oblasti reklamy a styku s verejnosťou
SK ISCO-08
1222002 Riadiaci pracovník (manažér) pre starostlivosť o zákazníkov
ESCO
Pre dané zamestnanie nie je evidované vhodné povolanie v rámci klasifikácie ESCO.
Sekcia SK NACE Rev. 2
G Veľkoobchod a maloobchod; oprava motorových vozidiel, motocyklov

Táto sekcia zahŕňa veľkoobchodný a maloobchodný predaj (predaj bez transformácie) akéhokoľvek druhu tovaru a poskytovanie služieb súvisiacich s predajom tovaru. Veľkoobchod a maloobchod sú poslednými etapami v distribúcii (rozdeľovaní) tovaru. Do tejto sekcie patria aj opravy motorových vozidiel a motocyklov.

Samotný predaj bez transformácie tovarov predpokladá, že zahŕňa operácie (alebo manipulácie), ktoré súvisia s obchodom, napr. triedenie, klasifikovanie do akostných tried, kompletizácia tovaru, miešanie (primiešavanie) tovaru (napr. piesok), plnenie do fliaš (s alebo bez predchádzajúceho čistenia fliaš), balenie, delenie hromadných zásielok, prebaľovanie pre distribúciu v malých objemoch, skladovanie (aj mrazeného alebo chladeného tovaru).

Divízia 45 zahŕňa všetky aktivity týkajúce sa predaja a opravy motorových vozidiel a motocyklov, zatiaľ čo divízie 46 a 47 zahŕňajú všetky ostatné predajné činnosti. Rozdiely medzi divíziou 46 (veľkoobchod) a divíziou 47 (maloobchod) sú založené na tom, aký je prevládajúci typ zákazníka.

Veľkoobchod je ďalší predaj (predaj bez transformácie) nového alebo použitého tovaru maloobchodníkom, predaj obchodník-obchodník, priemyselným, obchodným, inštitucionálnym alebo profesným užívateľom alebo ďalší predaj iným veľkoobchodníkom alebo je zastúpený obchodníkmi na burze, ktorí predávajú tovar týmto jednotlivcom alebo spoločnostiam.

Základnými typmi obchodov, ktoré sem patria, sú veľkoobchody s tovarmi, t.j. veľkoobchody s dispozičným právom na predávaný tovar, ako napríklad veľkoobchodníci, komisionári, makléri, priemyselní distributéri, vývozcovia, dovozcovia a družstevné nákupné združenia, predajné pobočky a kancelárie (avšak nie maloobchodné), ktoré sú prevádzkované výrobnými alebo baníckymi jednotkami mimo ich závod alebo baňu za účelom predaja vlastných výrobkov a ktoré len neprijímajú objednávky na priamu dodávku zo závodu alebo bane. Patria sem tiež tovaroví a komoditní makléri, komisionálni obchodníci a agenti a zhromažďovatelia, nákupcovia a kooperatívne združenia, zainteresovaní v marketingu poľnohospodárskych produktov.

Veľkoobchodníci často fyzicky kompletizujú, triedia a klasifikujú tovar do väčších zásielok, rozdeľujú veľkoobjemové zásielky na menšie, prebaľujú, redistribuujú tovar v menších zásielkach, napr. liečivá; skladujú, chladia, dodávajú a inštalujú tovar, starajú sa o zvýšenie predaja výrobkov, označujú výrobok.

Maloobchod je následný predaj (predaj bez transformácie) nového a použitého tovaru, prevažne najširšej verejnosti pre osobnú alebo domácu spotrebu alebo použitie, prostredníctvom obchodnej siete, obchodných domov, predajných stánkov, zásielkových obchodov alebo domov, podomových alebo pouličných obchodníkov, spotrebných družstiev, aukčných domov atď. Väčšina maloobchodníkov má k predávanému tovaru vlastnícke právo, ale niektorí pracujú ako sprostredkovatelia pre príkazcu a predávajú na konsignačný sklad alebo pracujú na komisnej báze.

N Administratívne a podporné služby

Táto sekcia zahŕňa rôzne činnosti podporujúce bežné obchodné činnosti. Tieto činnosti sa líšia od činností uvedených v sekcii M, nakoľko ich prvotným účelom nie je poskytovanie špecializovaných vedomostí.

Divízia SK NACE Rev. 2
46 Veľkoobchod, okrem motorových vozidiel a motocyklov

Táto divízia zahŕňa veľkoobchod na vlastný účet alebo za odmenu alebo na základe zmluvy (sprostredkovanie obchodu) súvisiaci s tuzemským veľkoobchodným predajom ako aj s medzinárodným veľkoobchodným predajom (import/export).

Táto divízia vylučuje: veľkoobchodný predaj motorových vozidiel, karavanov a motocyklov, pozri 45.1, 45.4, veľkoobchodný predaj príslušenstiev pre motorové vozidlá, pozri 45.31, 45.40, prenajímanie a lízing tovaru, pozri časť 77, balenie pevného tovaru a plnenie kvapalného alebo plynného obchodovaného tovaru do fliaš vrátane miešania a filtrácie pre tretie strany, pozri 82.92.

47 Maloobchod okrem motorových vozidiel a motocyklov

Táto divízia zahŕňa nákup a následný predaj (predaj bez transformácie) nového alebo použitého tovaru určeného predovšetkým najširšej verejnosti pre osobnú alebo domácu spotrebu resp. použitie, uskutočňovaný obchodmi, obchodnými domami, predajnými stánkami, zásielkovými obchodmi, podomovými obchodníkmi a pouličnými predavačmi, spotrebnými družstvami atď.

Maloobchod je klasifikovaný v prvom rade podľa miesta predaja (maloobchodný predaj v predajniach: skupiny 47.1-47.7; maloobchod mimo predajní: skupiny 47.8-47.9). Maloobchod v predajniach zahŕňa maloobchod s použitým tovarom (trieda 47.79). Maloobchod v obchodoch sa ďalej delí na špecializovaný maloobchodný predaj (skupiny 47.2-47.7) a nešpecializovaný maloobchodný predaj (skupina 47.1). Vyššie uvedené skupiny sa ďalej rozdeľujú podľa rozsahu predávaných produktov. Predaj mimo obchodov je rozdelený podľa formy predaja, ako sú predaj prostredníctvom stánkov a na trhoch (skupina 47.8) a iný maloobchodný predaj mimo predajní ako napr. zásielkový obchod, podomový predaj, nákup s donáškou, nákup prostredníctvom predajných automatov atď. (skupina 47.9).

Tovar predávaný v tejto časti je obmedzený na tovar obvykle nazývaný ako spotrebný tovar alebo maloobchodný tovar. Tovar, ktorý obvykle nevstupuje do maloobchodného predaja, ako napr. obilniny, rudy, priemyselné stroje atď. sem nepatrí. Táto divízia zahŕňa aj jednotky primárne zapojené do predaja širokej verejnosti, od výstavných sprostredkovateľov, výrobky ako sú napr. osobné počítače, kancelárske potreby, farbivo a rezivo, aj keď tieto výrobky nemusia byť určené pre osoby alebo domácnosti. Manipulácia, ktorá je obvyklá pri obchodovaní neovplyvňuje základný charakter sprostredkovania a môže zahŕňať napr. triedenie, oddeľovanie, miešanie a balenie.

Táto divízia zahŕňa aj maloobchodný predaj uskutočňovaný komisionármi a sprostredkovateľmi a činnosti maloobchodných aukčných (dražobných) domov.

Táto divízia vylučuje: predaj farmárskych výrobkov prostredníctvom farmárov, pozri divíziu 01, výrobu a predaj tovarov, ktoré sú bežne klasifikované ako výroba v divíziách 10 - 32, predaj motorových vozidiel, motocyklov a ich dielov, pozri divíziu 45, obchod s obilninami, zrnom, rudami, surovou ropou, priemyselnými chemikáliami, železom a oceľou a priemyselnými strojmi a zariadeniami, pozri divíziu 46, predaj potravín a nápojov na spotrebu v prevádzkach a predaj odnášanej potravy, pozri divíziu 56, prenájom a požičiavanie spotrebného tovaru širokej verejnosti, pozri skupinu 77.2.

82 Administratívne, pomocné kancelárske a iné obchodné pomocné činnosti

Táto divízia zahŕňa poskytovanie celej škály každodenných kancelárskych a administratívnych služieb a rutinných opakujúcich sa pomocných činností pre zákazníka na základe zmluvy alebo za odplatu.

Táto divízia zahŕňa aj pomocné činnosti v službách poskytované podnikom inde nezaradené.

Jednotky zaradené do tejto divízie neposkytujú prevádzkový personál na vykonávanie kompletnej činnosti podniku.

Európsky kvalifikačný rámec
Úroveň 7
ISCED
neuvedený
pracujem
pracujem Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...
ISTP

Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...

Pomocník

Máte otázky?
Vitajte v ISTP

Váš Internetový Sprievodca Trhom Práce

Na základe rozhodnutia o vyradení z evidencie uchádzačov o zamestnanie na úrade PSVR si, prosím, upravte registračné údaje.

Dobrovoľne nezamestnaný

Chcem pracovať

Potvrdenie

Vykonať požadovanú akciu?

Áno Nie