Poslať priateľovi

Personalistika, administratíva a služby zákazníkom

Špecialista pre oblasť vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov

Špecialista pre oblasť vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov koordinuje proces vzdelávania a rozvoja zamestnancov organizácie.

Alternatívne názvy

  • Education Specialist
  • HR Specialist
  • Špecialista ľudských zdrojov
  • Špecialista vzdelávania
  • Training and Development Specialist

Požadovaný stupeň vzdelania

  • Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa

    Bakalársky študijný program ako študijný program prvého stupňa sa zameriava na získanie teoretických poznatkov a praktických poznatkov založených na súčasnom stave vedy alebo umenia a na zvládnutie ich použitia pri výkone povolania alebo pri pokračovaní v nadväzujúcom vysokoškolskom štúdiu. Absolventi bakalárskeho študijného programu získavajú vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa.

Užitočné odkazy

Voľné pracovné miesta

Aktuálne nie sú evidované.
1 Kvalifikácia

Kompetencie

Všeobecné spôsobilosti

Názov
Úroveň dôležitosti
Úroveň ovládania
Analyzovanie a riešenie problémov
Nutná
Pokročilá
  • rozpoznávanie kľúčových informácií medzi ostatnými
  • rozpoznávanie príčin problémov
Informačná gramotnosť
Nutná
Pokročilá
  • koncipovanie prehľadnej formy tabuliek a grafov
  • vyhľadávanie relevantných informačných zdrojov
  • využívanie internetu a ďalších dostupných informačných zdrojov
Komunikácia (jednanie s ľuďmi)
Nutná
Pokročilá
  • predvídanie potrieb partnera (zákazníka)
  • vedenie porád
  • zrozumiteľné vysvetľovanie zložitejších princípov, zákonitostí, postupov a pod.
  • diplomatické a taktné oznamovanie nepríjemnej skutočnosti
  • demonštrovanie vlastnej profesionality
  • efektívne, kultivované a presvedčivé jednanie s obchodnými partnermi a kolegami
Komunikácia v cudzom jazyku
Nutná
Pokročilá
  • samostatný používateľ cudzieho jazyka (B1 a B2) - rozumie hlavným bodom spisovného prejavu, jednoducho a súvislo sa vyjadruje o známych témach, vie opísať udalosti, zdôvodniť a oblasniť plány, rozumie aj hlavným myšlienkam zložitejších textov s abstraktnými témami
Kultivovaný písomný prejav
Nutná
Pokročilá
  • logické a prehľadné štruktúrovanie písomného oznámenia
  • ovládanie rozvinutej slovnej zásoby
  • sformulovanie písomných výstupov do požadovanej štruktúry a obsahu
  • dodržiavanie formy a zvyklostí úradného a obchodného písomného styku
Kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa
Nutná
Pokročilá
  • používanie rozvinutej slovnej zásoby
  • zrozumiteľné, jasné a kultivované vyjadrovanie
  • dodržiavanie formy a zvyklostí úradného a obchodného kontaktu
Organizovanie a plánovanie práce
Nutná
Pokročilá
  • plánovanie kapacít a harmonogramov na dosiahnutie cieľov
  • tvorba alternatívnych plánov zohľadňujúcich rôzne vonkajšie vplyvy
  • realistická definícia úloh, stanovenie ich priorít a pridelenie zdrojov
Osobnostný rozvoj
Nutná
Pokročilá
  • odhadnutie vlastného potenciálu na osobný rozvoj
Prezentovanie
Nutná
Pokročilá
  • používanie štatistík a ďalších ukazovateľov pri verbálnej prezentácii
  • samostatná tvorba prezentácií
Pružnosť v myslení (adaptabilita, flexibilita, improvizačné spôsobilosti)
Nutná
Pokročilá
  • adaptabilita na zásadné zmeny v pracovných prostriedkoch, pracovných metódach a interpersonálnych prístupoch
  • čiastková improvizácia pri kolapse naplánovaných postupov
Rozhodovanie
Nutná
Pokročilá
  • posudzovanie kladov a záporov možných riešení, návrhov a nápadov (kritické posudzovanie)
  • rozhodnosť (prijatie zodpovednosti za prípadné riziká)
Samostatnosť
Nutná
Pokročilá
  • schopnosť samostatného organizovania činností nielen sebe ale aj okoliu, samostatné kombinovanie a riešenie situácií, vlastnosť byť vykonávaný bez cudzej pomoci
Tímová práca
Nutná
Pokročilá
  • akceptovanie a poskytovanie spätnej väzby v konštruktívnom a ohľaduplnom štýle
  • podpora tímu poskytovaním informácií a expertízou
  • pochopenie úloh pri konfliktoch v skupine na dosiahnutie riešenia
  • obhajovanie vlastných návrhov a postojov v súlade s cieľmi tímu
Vyjednávanie
Nutná
Pokročilá
  • zmena štýlu rokovania podľa situácie
  • nachádzanie a používanie správnych argumentov
Digitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti)
Nutná
Elementárna
  • základné využívanie výpočtovej a komunikačnej techniky v rámci jednoduchých používateľských aplikácií a pri bežných kancelárskych prácach (napr. tlač dokumentov, základné práce so súbormi, adresármi, textami, tabuľkami, elektronická pošta, obsluha telefónu, faxu, prepájanie hovorov a pod.)
Tvorivosť (kreativita)
Nutná
Elementárna
  • zdokonaľovanie už existujúcich postupov a riešení
  • premýšľanie o svojej práci, hľadanie spôsobov na zvýšenie produktivity a kvality
Komunikácia (jednanie s ľuďmi)
Výhodná
Vysoká
  • moderovanie konferencií, seminárov, workshopov
  • zrozumiteľné a správne načasované používanie argumentov
  • odhadnutie obchodnej príležitosti a voľného miesta na trhu na rozvoj nových obchodných príležitostí
  • aktívne vyvolanie účelnej komunikácie
Komunikácia v cudzom jazyku
Výhodná
Vysoká
  • skúsený používateľ cudzieho jazyka (C1 a C2) – rozumie širokému okruhu náročných textov, pochopí skrytý význam, používa jazyk účinne a pružne v spoločenskom i profesijnom živote, svoj prejav jasne a dobre člení a výpovede obsahovo a jazykovo spája, dokáže viesť súvislú prezentáciu
Digitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti)
Výhodná
Pokročilá
  • pokročilé využívanie výpočtovej a komunikačnej techniky (databázy – dátové výstupy, mazanie, aktualizácia, vkladanie údajov, prevody medzi aplikáciami kancelárskych balíkov, video konferenčné hovory, makrá, kontingenčné tabuľky a pod.)
Tvorivosť (kreativita)
Výhodná
Pokročilá
  • podávanie námetov na nové postupy a riešenia
  • aktívna reakcia na zmenu situácie

Odborné vedomosti

Názov
Úroveň dôležitosti
EKR
Andragogika
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Hodnotiace a motivačné systémy zamestnancov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Kategorizácia prác
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Metódy a postupy plánovania ľudských zdrojov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Metódy a postupy stanovovania požiadaviek na pracovné pozície
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Metódy a postupy výberu zamestnancov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Personalistika a mzdy, mzdové a platové predpisy, formy odmeňovania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Plánovanie ľudských zdrojov v projekte
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Pracovnoprávne predpisy v oblasti miezd, platov a zaraďovania zamestnancov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Školská sústava, vzdelávacie úrovne, odbory vzdelávania, sústava kov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené vedomosti v oblasti práce alebo štúdia vrátane kritického chápania teórií a zásad.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Odborné zručnosti

Názov
Úroveň dôležitosti
EKR
Dohadovanie obsahu vyučovania s externými lektormi, vrátane uzatvárania dohôd s nimi
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Organizácia kurzov ďalšieho vzdelávania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Poskytovanie poradenstva pri vytváraní a obsadzovaní nových pracovných miest, pri zabezpečovaní rekvalifikácií a ďalšieho vzdelávania zamestnancov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Posudzovanie a vyhodnocovanie efektivity vzdelávacích systémov a akcií v rámci zabezpečovania koncepčnej a metodickej činnosti v oblasti vzdelávania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Posudzovanie a vyhodnocovanie prieskumu vzdelávacích potrieb a prieskumu o ďalšom vzdelávaní
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Projektovanie vzdelávacích akcií ďalšieho profesijného vzdelávania, stanovovanie a plánovanie personálneho a materiálno-technického zabezpečenia kurzov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Spracovávanie plánov osobného rozvoja, kariérneho rastu a vzdelávania zamestnancov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Vedenie odborných/softskills školení
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Vedenie personálnych evidencií
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Vedenie príslušnej dokumentácie a agendy
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Vyhľadávanie a výber vhodných externých lektorov pre kurzy ďalšieho profesijného vzdelávania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Vyhodnocovanie štruktúry zamestnancov podľa požadovaných kritérií a na účely tvorby dlhodobých koncepcií a plánov organizácie v oblasti personálnej politiky
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Vyplňovanie a vedenie príslušnej dokumentácie, vrátane vedenia personálnej agendy zamestnancov a spracovávanie podkladov na ich odmeňovanie
Nutná
5

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 5 sú rozsiahla škála kognitívnych a praktických zručností požadovaných na rozvíjanie kreatívnych riešení abstraktných problémov.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vyššie odborné vzdelanie = úroveň 5

Zabezpečovanie a výber lektorov a trénerov, posudzovanie a overovanie ich pedagogickej úrovne v rámci zabezpečovania koncepčnej a metodickej činnosti v oblasti vzdelávania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Zabezpečovanie ďalšieho vzdelávania zamestnancov
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Zaisťovanie priestorov, techniky, ubytovania a ďalšieho zázemia pre kurzy ďalšieho profesijného vzdelávania
Nutná
6

Výsledky vzdelávania zodpovedajúce úrovni 6 sú rozšírené zručnosti preukazujúce dokonalosť a zmysel pre inováciu, požadované na riešenie komplexných a nepredvídateľných problémov v špecializovanej oblasti práce alebo štúdia.

Prepojenie stupňa vzdelania s Európskym kvalifikačným rámcom (EKR):
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa = úroveň 6

Školy

Optimálne školské vzdelanie

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore národné hospodárstvo-ľudské zdroje a sociálny manažment

6230R07 národné hospodárstvo-ľudské zdroje a sociálny manažment - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore ľudské zdroje a personálny manažment

6279R00 ľudské zdroje a personálny manažment - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore ľudské zdroje a personálny manažment

6279T00 ľudské zdroje a personálny manažment - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore andragogika

7522R00 andragogika - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore andragogika

7522T00 andragogika - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore národné hosp.-ľudské zdroje v sociálno-ekonomickom rozv.

6230R06 národné hosp.-ľudské zdroje v sociálno-ekonomickom rozv. - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6230R06 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore andragogika

7522U00 andragogika - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 7522U00 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore didaktická technológia

7555R00 didaktická technológia - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 7555R00 žiadna škola.

Alternatívne vzdelávacie cesty

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore sociológia - rozvoj ľudských zdrojov

6121R01 sociológia - rozvoj ľudských zdrojov - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6121R01 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore verejná ekonomika a správa - ekonomika a manažment vo vzdelávaní

6263T03 verejná ekonomika a správa - ekonomika a manažment vo vzdelávaní - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6263T03 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore manažment - manažment organizácie a manažment ľudských zdrojov

6289T09 manažment - manažment organizácie a manažment ľudských zdrojov - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6289T09 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore manažment - manažment ľudských zdrojov

6289T15 manažment - manažment ľudských zdrojov - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6289T15 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore manažment - manažment organizácie a manažment ľudských zdrojov

6289U09 manažment - manažment organizácie a manažment ľudských zdrojov - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 6289U09 žiadna škola.

Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa v odbore pedagogika - technológie vo vzdelávaní

7501R10 pedagogika - technológie vo vzdelávaní - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)

Informácie o odbore

V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 7501R10 žiadna škola.

Odporúčané kurzy

Zamestnaniu neboli priradené žiadne kurzy. Úplný zoznam kurzov nájdete na stránke databazakurzov.sk. Aktuálnu databázu akreditovaných vzdelávacích programov nájdete na stránke Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

Certifikáty a osvedčenia

Na výkon tohto zamestnania sa odporúča nasledovný certifikát:

Vodičské oprávnenie na vedenie motorových vozidiel skupiny B podľa zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Odborná prax

Na výkon tohto zamestnania sa odporúča odborná prax:

aspoň 2 roky
2 Osobnostné predpoklady
Názov
Úroveň
Analytické myslenie
bežná

Bežná úroveň analytického myslenia umožňuje zapojiť logiku do riešenia bežných úloh, vnímať súvislosti a vyvodzovať závery.

Asertivita
bežná

Bežná úroveň asertivity umožňuje jasne a otvorene vyjadriť svoje názory.

Cieľavedomosť
bežná

Bežná úroveň cieľavedomosti umožňuje dosahovať stanovené ciele vlastným úsilím.

Empatia
bežná

Bežná úroveň empatie umožňuje v primeranej miere pochopiť prežívanie, myslenie a pohnútky správania iných ľudí.

Iniciatívnosť
bežná

Bežná úroveň iniciatívnosti umožňuje aktívne sa zapájať do pracovných činností.

Komunikatívnosť
bežná

Bežná úroveň komunikatívnosti umožňuje udržiavať získané a nadväzované nové kontakty.

Praktické myslenie
bežná

Bežná úroveň praktického myslenia umožňuje využiť teoretické vedomosti v každodennej praxi.

Sebaistota
bežná

Bežná úroveň sebaistoty umožňuje spoľahnúť sa na vlastné silné stránky v každodenných situáciách a tiež pri neúspechu.

Sebaovládanie
bežná

Bežná úroveň sebaovládania umožňuje zachovať si pokojný prejav v rôznych situáciách.

Spoľahlivosť
bežná

Bežná úroveň spoľahlivosti umožňuje plniť záväzky a preberať zodpovednosť.

Osobnostný typ

Intelektuálno-výskumný typ
Opis
Intelektuálno-výskumný typ

Jedinci tohto osobnostného typu preferujú analytické, intelektuálne a investigatívne aktivity a činnosti, majú vedecké ambície a vyznačujú sa kritickým a prísne metodickým myslením. Preferujú skôr kreatívne kognitívne činnosti (majúce poznávací význam), pri tímovej práci nemajú tendenciu vyhľadávať vedúce a dominantné pozície. Ich preferované pracovné oblasti sú predovšetkým vedecké odbory a činnosti, ktoré sú zárukou samostatnosti, nových podnetov vyžadujúcich abstraktné myslenie alebo komplexný spôsob riešenia.

OSOBNOSTNÁ CHARAKTERISTIKA: jednotlivci s touto osobnostnou orientáciou sú skôr analytickí, opatrní, kritickí, nezávislí, intelektuálni, do seba zahľadení, sociálne uzavretí, prísne metodicky zameraní, racionálni, nenároční a skromní.

TYPICKÉ ZAMESTNANIA: biológovia, chemici, systémoví analytici, programátori, vedeckí a výskumní pracovníci, laboratórne asistentky, lekárnici, chirurgovia, zubári a pod.

HOBBY: astronómia, matematika, lúštenie krížoviek, počítače, návšteva múzeí, zbieranie kameňov, známok alebo mincí, rekreačné lietanie a pod.

Sociálny typ
Opis
Sociálny typ

Pre ľudí tohto osobnostného typu je dominantným rysom nielen extroverzia, ale aj vysoká komunikatívnosť spojená so sociálnymi aktivitami zameranými na starostlivosť, pomoc a podporu ostatných ľudí. Jednotlivci so sociálnou orientáciou veľmi radi spolupracujú s ostatnými ľuďmi na skupinových aktivitách a cieľoch, ktoré sú zamerané na pomoc, liečbu, poradenstvo alebo vzdelávanie dospelých osôb, rovnako ako aj malých detí. Vyhľadávajú pracovné prostredie, ktoré by im umožňovalo pracovať v tíme podobne orientovaných osôb. Samých seba hodnotia ako chápajúcich, prospešných a sociálne ústretových jedincov.

OSOBNOSTNÁ CHARAKTERISTIKA: jednotlivci s touto osobnostnou orientáciou sú skôr spoločenskí, družní, ochotní k spolupráci, priateľskí, ušľachtilí, prospešní, prezieraví, láskaví, presvedčiví, zodpovední, taktní a ohľaduplní so sklonom k idealizmu a altruizmu (nezištný spôsob zmýšľania a konania v prospech iných).

TYPICKÉ ZAMESTNANIA: učitelia, poradcovia, sociálni pracovníci, kurátori, zdravotné a rehabilitačné sestry, personalisti, čašníci, psychológovia, kňazi a pod.

HOBBY: dobrovoľníctvo vo vybraných združeniach a organizáciách, písanie listov, pomáhanie druhým, starostlivosť o deti, náboženské aktivity, navštevovanie športových podujatí, hranie tímových športov a pod.

3 Zdravotné obmedzenia

Choroby vylučujúce výkon zamestnania

Závažné duševné poruchy, ťažké poruchy správania
slovník
Závažné duševné poruchy, ťažké poruchy správania

Mnohé ochorenia psychiky znemožňujú vykonávať niektoré zamestnania,, a to napr.: schizofrénia (rozdvojenie osobnosti); ťažké depresie alebo bipolárna schizoafektívna porucha (striedanie mánie a depresie); poruchy osobnosti (napr. hysterická porucha) a pod. Niektoré vedú k úplnej invalidite a zaradenie do práce je možné len v tzv. „chránenej dielni“ (zväčša manuálne práce),iné len obmedzujú výber povolania, napr. letec alebo kriminalista, (t.j. povolania, ktoré vyžadujú absolvovanie psychotestov).

Individuálny prístup si vyžaduje úzku spoluprácu s psychiatrom a zamestnávateľom, aby sa predišlo zhoršeniu choroby alebo ohrozeniu postihnutého, resp. jeho okolia.

Podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH – 10) sem môžeme zaradiť napr. choroby:
F00; F02; F04; F06; F20; F22; F33; F72; F73.

Medzinárodnú klasifikáciu chorôb (MKCH – 10) si môžete pozrieť tu.

Choroby obmedzujúce výkon zamestnania

Duševné poruchy
slovník
Duševné poruchy

Ide o poruchy psychických funkcií (myslenia, citového prežívania, správania), ktoré zahŕňajú rôzne duševné choroby, ako napr.: psychózy – schizofrénia (tzv. rozdvojenie osobnosti); poruchy nálady (depresia, maniodepresívna psychóza); mentálne poruchy (mentálna retardácia, demencia); Alzheimerova choroba; poruchy osobnosti (psychopatie, neurotické a stresové poruchy a pod.).

V závislosti od typu a závažnosti ochorenia (posúdeného psychiatrom) môžu viesťk čiastočnému alebo úplnému obmedzeniu pracovnej schopnosti, zaradeniu do práce v tzv. „chránenej dielni“, znemožneniu vykonávať niektoré povolania až k úplnej invalidite. Nevhodné sú napr. práce spojené s duševnou záťažou alebo vyššou zodpovednosťou, prípadne práce so zvýšenou možnosťou ohrozenia seba a okolia.

Individuálny prístup si vyžaduje úzku spoluprácu posudzujúceho lekára s psychiatrom a zamestnávateľom, aby sa predišlo zhoršeniu choroby alebo ohrozeniu postihnutého, resp. jeho okolia prejavmi choroby.

Podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH – 10) sem môžeme zaradiť napr. choroby:
F32; F34; F41; F42; F48; F62; F63; F68; F70-F71; F79; F90; G09; R41; R45.

Medzinárodnú klasifikáciu chorôb (MKCH – 10) si môžete pozrieť tu.

Poruchy správania
slovník
Poruchy správania

Zahŕňajú napr. agresívne, asociálne a vzdorovité správanie trvalého charakteru, často združeného s nepriaznivým psychosociálnym prostredím a neuspokojivými vzťahmi v rodine. Prejavujú sa napr.: izolovanosťou; prejavmi nepriateľstva voči okoliu alebo naopak vyhľadávaním autorít a skupín s disociálnou a delikventnou činnosťou. Môžu obmedzovať výber povolania, hlavne povolania vyžadujúceho absolvovanie psychotestov.

Individuálny prístup si vyžaduje úzku spoluprácu posudzujúceho lekára s psychiatrom a zamestnávateľom, aby sa predišlo zhoršeniu choroby alebo ohrozeniu postihnutého, resp. jeho okolia.

Podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH – 10) sem môžeme zaradiť napr. choroby:
F07; F09; F10-F19; F20; F32; F40-F48; F50-F59; F91; F99; R46.

Medzinárodnú klasifikáciu chorôb (MKCH – 10) si môžete pozrieť tu.

Poznámka: Presné posúdenie zdravotného stavu s následným odporučením alebo neodporučením výkonu tohto zamestnania je možné iba po konzultácii s lekárom.
4 Mzdy v regiónoch
Údaje o hrubých mesačných mzdách za 2. štvrťrok 2022 sú zo zdrojov MPSVR SR - štvrťročný výkaz o cene práce ISCP (MPSVR SR) 1-04. Informácie o mzdách sú uvedené, iba ak sú vypočítané aspoň za päťdesiatich zamestnancov pracujúcich v aspoň piatich organizáciách. „Medián“ je hodnota mzdy rozdeľujúca zamestnancov na dve polovice. 50 % zamestnancov poberá mzdu nižšiu ako je hodnota mediánu a naopak. „Mzda od“ je hodnota prvého kvartilu (Q1) miezd. 25 % zamestnancov poberá mzdu nižšiu ako je táto hodnota. Zvyšných 75 % zamestnancov poberá mzdu vyššiu. „Mzda do“ je hodnota tretieho kvartilu (Q3) miezd. 75 % zamestnancov poberá mzdu nižšiu ako je táto hodnota. Zvyšných 25 % zamestnancov poberá mzdu vyššiu.
Bratislavský kraj
Mzda od: 1607 €
Medián: 2155 €
Mzda do: 2577 €
Banskobystrický kraj
Mzda od: 1184 €
Medián: 1766 €
Mzda do: 2158 €
Košický kraj
Mzda od: 1518 €
Medián: 1759 €
Mzda do: 2004 €
Slovenská republika
Mzda od: 1519 €
Medián: 1970 €
Mzda do: 2417 €
5 Doplňujúce informácie

Pracovné podmienky

Názov
Úroveň
Psychická pracovná záťaž
čiastočná

Práca, ktorá predstavuje zvýšenú psychickú záťaž, ale nie je zaradená medzi rizikové práce.

Zraková záťaž
čiastočná

Zvýšené nároky na zrak.

Práca v uzavretom alebo polouzavretom priestore
-

Pri výkone práce je potrebné počítať aj s ďalšími podmienkami.

Podrobnosti o faktoroch práce a pracovného prostredia podľa zaradenia prác do kategórií si môžete pozrieť tu.

Charakter práce

Charakter činností
Špecializované, tvorivé a vývojové práce
Vedenie podriadených pracovníkov
Bez vedenia
Zodpovednosť za výsledky a hodnoty
Veľká zodpovednosť, prípadné straty môžu byť veľké alebo ťažko odstrániteľné (nahraditeľné)

Ďalšie informácie

Do kompetencií špecialistu pre oblasť vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov patrí: Zodpovednosť za tvorbu plánu vzdelávacích aktivít. Participácia na príprave a kontrole čerpania rozpočtu pre oblasť vzdelávania. Zisťovanie vzdelávacích potrieb a komunikácia s vedúcimi pracovníkmi. Realizovanie projektov talent manažmentu a rozvoja organizácie. Príprava a organizácia školení. Komunikácia s dodávateľmi vzdelávacích aktivít. Participácia na výbere dodávateľov vzdelávacích aktivít. Analýza efektívnosti vzdelávacích aktivít. Vedenie evidencie realizovaných vzdelávacích aktivít. Sledovanie a analyzovanie trendov vzdelávania na trhu. Príprava reportov.
6 Klasifikácie
ISCO-08
2424 Špecialisti v oblasti vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov
SK ISCO-08
2424000 Špecialista pre oblasť vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov
ESCO
manažér vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov/manažérka vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov

manažér vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov/manažérka vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov

Sekcia SK NACE Rev. 2
Prierezové zamestnanie

A Poľnohospodárstvo, lesníctvo a rybolov
B Ťažba a dobývanie
C Priemyselná výroba
D Dodávka elektriny, plynu, pary a studeného vzduchu
E Dodávka vody; čistenie a odvod odpadových vôd, odpady a služby odstraňovania odpadov
F Stavebníctvo
G Veľkoobchod a maloobchod; oprava motorových vozidiel, motocyklov
H Doprava a skladovanie
I Ubytovacie a stravovacie služby
J Informácie a komunikácia
K Finančné a poisťovacie činnosti
L Činnosti v oblasti nehnuteľností
M Odborné, vedecké a technické činnosti
N Administratívne a podporné služby
O Verejná správa a obrana, povinné sociálne zabezpečenie
P Vzdelávanie
Q Zdravotníctvo a sociálna pomoc
R Umenie, zábava a rekreácia
S Ostatné činnosti

Divízia SK NACE Rev. 2
Prierezové zamestnanie

01 Pestovanie plodín a chov zvierat, poľovníctvo a služby s tým súvisiace
02 Lesníctvo a ťažba dreva
03 Rybolov a akvakultúra
05 Ťažba uhlia a lignitu
06 Ťažba ropy a zemného plynu
07 Dobývanie kovových rúd
08 Iná ťažba a dobývanie
09 Pomocné činnosti pri ťažbe
10 Výroba potravín
11 Výroba nápojov
12 Výroba tabakových výrobkov
13 Výroba textilu
14 Výroba odevov
15 Výroba kože a kožených výrobkov
16 Spracovanie dreva a výroba výrobkov z dreva a korku okrem nábytku, výroba predmetov zo slamy a prúteného materiálu
17 Výroba papiera a papierových výrobkov
18 Tlač a reprodukcia záznamových médií
19 Výroba koksu a rafinovaných ropných produktov
20 Výroba chemikálií a chemických produktov
21 Výroba základných farmaceutických výrobkov a farmaceutických prípravkov
22 Výroba výrobkov z gumy a plastu
23 Výroba ostatných nekovových minerálnych výrobkov
24 Výroba a spracovanie kovov
25 Výroba kovových konštrukcií okrem strojov a zariadení
26 Výroba počítačových, elektronických a optických výrobkov
27 Výroba elektrických zariadení
28 Výroba strojov a zariadení i. n.
29 Výroba motorových vozidiel, návesov a prívesov
30 Výroba ostatných dopravných prostriedkov
31 Výroba nábytku
32 Iná výroba
33 Oprava a inštalácia strojov a prístrojov
35 Dodávka elektriny, plynu, pary a studeného vzduchu
36 Zber, úprava a dodávka vody
37 Čistenie a odvod odpadových vôd
38 Zber, spracúvanie a likvidácia odpadov; recyklácia materiálov
39 Ozdravovacie činnosti a ostatné činnosti nakladania s odpadom
41 Výstavba budov
42 Inžinierske stavby
43 Špecializované stavebné práce
45 Veľkoobchod a maloobchod a oprava motorových vozidiel a motocyklov
46 Veľkoobchod, okrem motorových vozidiel a motocyklov
47 Maloobchod okrem motorových vozidiel a motocyklov
49 Pozemná doprava a doprava potrubím
50 Vodná doprava
51 Letecká doprava
52 Skladové a pomocné činnosti v doprave
53 Poštové služby a služby kuriérov
55 Ubytovanie
56 Činnosti reštaurácií a pohostinstiev
58 Nakladateľské činnosti
59 Výroba filmov, videozáznamov a televíznych programov, príprava a zverejňovanie zvukových nahrávok
60 Činnosti pre rozhlasové a televízne vysielanie
61 Telekomunikácie
62 Počítačové programovanie, poradenstvo a súvisiace služby
63 Informačné služby
64 Finančné služby, okrem poistenia a dôchodkového zabezpečenia
65 Poistenie, zaistenie a dôchodkové zabezpečenie okrem povinného sociálneho poistenia
66 Pomocné činnosti finančných služieb a poistenia
68 Činnosti v oblasti nehnuteľností
69 Právne a účtovnícke činnosti
70 Vedenie firiem, poradenstvo v oblasti riadenia
71 Architektonické a inžinierske činnosti, technické testovanie a analýzy
72 Vedecký výskum a vývoj
73 Reklama a prieskum trhu
74 Ostatné odborné, vedecké a technické činnosti
75 Veterinárne činnosti
77 Prenájom a lízing
78 Sprostredkovanie práce
79 Činnosti cestovných agentúr, rezervačné služby cestovných kancelárií a súvisiace činnosti
80 Bezpečnostné a pátracie služby
81 Činnosti súvisiace s údržbou zariadení a krajinnou úpravou
82 Administratívne, pomocné kancelárske a iné obchodné pomocné činnosti
84 Verejná správa a obrana, povinné sociálne zabezpečenie
85 Vzdelávanie
86 Zdravotníctvo
87 Starostlivosť v pobytových zariadeniach (rezidenčná starostlivosť)
88 Sociálna práca bez ubytovania
90 Tvorivé, umelecké a zábavné činnosti
91 Činnosti knižníc, archívov, múzeí a ostatných kultúrnych zariadení
92 Činnosti herní a stávkových kancelárií
93 Športové, zábavné a rekreačné činnosti
94 Činnosti členských organizácií
95 Oprava počítačov, osobných potrieb a potrieb pre domácnosti
96 Ostatné osobné služby

Európsky kvalifikačný rámec
Úroveň 6
ISCED
645

Vysokoškolské vzdelanie 1. stupňa - bakalárske, akademicky orientované študijné programy dostatočné pre ukončenie úrovne

pracujem
pracujem Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...
ISTP

Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...

Pomocník

Máte otázky?
Vitajte v ISTP

Váš Internetový Sprievodca Trhom Práce

Prosím, upravte registračné údaje.

Chcem pracovať

Potvrdenie

Vykonať požadovanú akciu?

Áno Nie