Špecialista obce pre ochranu ovzdušia
Špecialista obce pre ochranu ovzdušia vykonáva odborné, koncepčné, metodické a poradenské činnosti na úseku ochrany ovzdušia v pôsobnosti obce po získaní osobitných kvalifikačných predpokladov na výkon niektorých činností na úseku starostlivosti o životné prostredie.
Požadovaný stupeň vzdelania
-
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Študijný program druhého stupňa sa zameriava na získanie teoretických a praktických poznatkov založených na súčasnom stave vedy alebo umenia a na rozvíjanie schopnosti ich tvorivého uplatňovania pri výkone povolania alebo pri pokračovaní vo vysokoškolskom štúdiu podľa doktorandského študijného programu. Absolventi študijného programu druhého stupňa získavajú vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa.
Užitočné odkazy
Informácie o zamestnaní
Voľné pracovné miesta
Školy
Optimálne školské vzdelanie
1615T07 environment.manažm.-environmentálne plánovanie a manažment - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1615T09 environmentálny manažment-environmentálne manažérstvo - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1626T04 ochrana a využívanie krajiny - environmentalistika - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1420T26 chémia - environmentálna analýza - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1420T26 žiadna škola.
1601T00 environmentalistika - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601T00 žiadna škola.
1601T00 environmentalistika - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601T00 žiadna škola.
1601T01 environmentalistika - ekosozológia a fyziotaktika - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601T01 žiadna škola.
1601T02 environmentalistika - environmentálna geochémia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601T02 žiadna škola.
1601T03 environmentalistika - environmentálne plánovanie a manažment - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601T03 žiadna škola.
1601T04 environmentalistika - pedológia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601T04 žiadna škola.
1601U00 environmentalistika - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601U00 žiadna škola.
1601U00 environmentalistika - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601U00 žiadna škola.
1601U01 environmentalistika - ekosozológia a fyziotaktika - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601U01 žiadna škola.
1601U02 environmentalistika - environmentálna geochémia - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601U02 žiadna škola.
1601U03 environmentalistika - environmentálne plánovanie a manažment - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601U03 žiadna škola.
1601U04 environmentalistika - pedológia - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1601U04 žiadna škola.
1605T00 environmentálna ekológia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1605T00 žiadna škola.
1612R09 environmentálne inž.-technika ochrany životn.prostredia - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1612R09 žiadna škola.
1612T09 environmentálne inž.-technika ochrany životného prostredia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1612T09 žiadna škola.
1615U07 environment.manažm.-environmentálne plánovanie a manažment - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1615U07 žiadna škola.
1620T00 technológia životného prostredia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1620T00 žiadna škola.
2361T00 technika ochrany životného prostredia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 2361T00 žiadna škola.
2895T00 chémia a technológia životného prostredia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 2895T00 žiadna škola.
3615T00 inžinierstvo životného prostredia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 3615T00 žiadna škola.
Alternatívne vzdelávacie cesty
1622T00 všeobecná ekológia a ekológia jedinca a populácií - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1622T02 všeobecná ekológia a ekológia jedinca a populácií- ekológia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1622V00 všeobecná ekológia a ekológia jedinca a populácií - Vysoká škola (doktorandské študijné programy, postgraduálne štúdium a vedecká výchova)
1622V01 všeob.ekol.a ekol.jedinca a populácií-environmentálna ekol. - Vysoká škola (doktorandské študijné programy, postgraduálne štúdium a vedecká výchova)
1626T00 ochrana a využívanie krajiny - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1626T08 ochrana a využívanie krajiny - environmentálna ekológia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
1626V08 ochrana a využívanie krajiny - environmentálna ekológia - Vysoká škola (doktorandské študijné programy, postgraduálne štúdium a vedecká výchova)
1420R09 chémia - chémia životného prostredia - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1420R09 žiadna škola.
1420R40 chémia - environmentálna chémia - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1420R40 žiadna škola.
1420T07 chémia - environmentálna chémia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1420T07 žiadna škola.
1420U07 chémia - environmentálna chémia - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1420U07 žiadna škola.
1521S00 ekológia - Vysoká škola (súvislé vzdelanie absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1521S00 žiadna škola.
1522S00 aplikovaná ekológia - Vysoká škola (súvislé vzdelanie absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1522S00 žiadna škola.
1524S00 všeobecná ekológia - Vysoká škola (súvislé vzdelanie absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1524S00 žiadna škola.
1612V09 environmentálne inž.-technika ochrany životného prostredia - Vysoká škola (doktorandské študijné programy, postgraduálne štúdium a vedecká výchova)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1612V09 žiadna škola.
1622U00 všeobecná ekológia a ekológia jedinca a populácií - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1622U00 žiadna škola.
1622U02 všeobecná ekológia a ekológia jedinca a populácií- ekológia - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1622U02 žiadna škola.
1626R21 ochrana a využívanie krajiny - environmentalistika (2. odb.1615R00 environmentálny manažment) - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1626R21 žiadna škola.
1626U00 ochrana a využívanie krajiny - Vysoká škola (vzdelanie dosiahnuté s vykonaním rigoróznej skúšky)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 1626U00 žiadna škola.
2822T08 chemické technológie - chémia a technológia životného prostredia - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 2822T08 žiadna škola.
4136R00 manžment životného prostredia a regionálny rozvoj - Vysoká škola (bakalárske študijné programy)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 4136R00 žiadna škola.
4136T00 manžment životného prostredia a regionálny rozvoj - Vysoká škola (vzdelanie pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania absolvovaním magisterských, inžinierskych a doktorských študijných programov)
V prebiehajúcom školskom roku neponúka vybraný odbor: 4136T00 žiadna škola.
Odporúčané kurzy
Odborná prax
Na výkon tohto zamestnania sa odporúča odborná prax:
Nadpriemerná úroveň cieľavedomosti umožňuje uplatniť silnú vnútornú motiváciu na neustále napredovanie.
Nadpriemerná úroveň zamerania pozornosti umožňuje dlhodobo sa sústrediť na vykonávanú činnosť.
Nadpriemerná úroveň precíznosti umožňuje dlhodobo sa sústrediť na detaily a presnosť.
Nadpriemerná úroveň spoľahlivosti umožňuje nadpriemerne plniť záväzky, dodržiavať stanovené termíny a normy.
Bežná úroveň ochoty pomáhať umožňuje podporiť iných a podať im pomocnú ruku.
Bežná úroveň praktického myslenia umožňuje využiť teoretické vedomosti v každodennej praxi.
Bežná úroveň sebaistoty umožňuje spoľahnúť sa na vlastné silné stránky v každodenných situáciách a tiež pri neúspechu.
Bežná úroveň sebaovládania umožňuje zachovať si pokojný prejav v rôznych situáciách.
Osobnostný typ
Jedinci tohto osobnostného typu sa najlepšie cítia v jasne štruktúrovanom sociálnom prostredí, kde sú mimoriadne úspešní práve pre svoju vysokú zodpovednosť, presnosť pri práci s dátami, číslami a rôznymi informáciami, kde sa kladie dôraz na detailnosť. Nechýbajú im organizačné schopnosti, ktoré sú však schopní využiť skôr v pracovnom prostredí s jasne stanovenými úlohami, pracovnými postupmi a povinnosťami. Samých seba vnímajú ako zodpovedných a vysoko výkonných pracovníkov, ovládajúcich pomerne široké spektrum administratívno-technických a organizačných zručností, ktoré ich predurčujú k veľmi úspešnému uplatneniu v mnohých pracovných tímoch.
OSOBNOSTNÁ CHARAKTERISTIKA: jednotlivci s touto osobnostnou orientáciou sú skôr zásadoví, svedomití, efektívni, vytrvalí, menej spoločenskí, so sklonom k vysokej starostlivosti, názorovo sú však konformní (prispôsobiví) s tendenciou k praktickosti.
TYPICKÉ ZAMESTNANIA: sekretárky, pisárky, bankoví úradníci, mzdoví účtovníci, archivári, matrikári, bezpečnostní technici, pokladníci, referenti, štatistici a pod.
HOBBY: zbieranie memoárov, organizovanie domácnosti, obchodu, hranie počítačových hier alebo hracích kariet, zbieranie rôznych predmetov, zapisovanie členských alebo rodinných údajov, písanie rodinnej histórie, čítanie časopisov o domácnosti a pod.
Choroby vylučujúce výkon zamestnania
Choroby obmedzujúce výkon zamestnania
Ide o poruchy psychických funkcií (myslenia, citového prežívania, správania), ktoré zahŕňajú rôzne duševné choroby, ako napr.: psychózy – schizofrénia (tzv. rozdvojenie osobnosti); poruchy nálady (depresia, maniodepresívna psychóza); mentálne poruchy (mentálna retardácia, demencia); Alzheimerova choroba; poruchy osobnosti (psychopatie, neurotické a stresové poruchy a pod.).
V závislosti od typu a závažnosti ochorenia (posúdeného psychiatrom) môžu viesťk čiastočnému alebo úplnému obmedzeniu pracovnej schopnosti, zaradeniu do práce v tzv. „chránenej dielni“, znemožneniu vykonávať niektoré povolania až k úplnej invalidite. Nevhodné sú napr. práce spojené s duševnou záťažou alebo vyššou zodpovednosťou, prípadne práce so zvýšenou možnosťou ohrozenia seba a okolia.
Individuálny prístup si vyžaduje úzku spoluprácu posudzujúceho lekára s psychiatrom a zamestnávateľom, aby sa predišlo zhoršeniu choroby alebo ohrozeniu postihnutého, resp. jeho okolia prejavmi choroby.
Podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH – 10) sem môžeme zaradiť napr. choroby: F32; F34; F41; F42; F48; F62; F63; F68; F70-F71; F79; F90; G09; R41; R45.
Medzinárodnú klasifikáciu chorôb (MKCH – 10) si môžete pozrieť tu.
Zahŕňajú napr. agresívne, asociálne a vzdorovité správanie trvalého charakteru, často združeného s nepriaznivým psychosociálnym prostredím a neuspokojivými vzťahmi v rodine. Prejavujú sa napr.: izolovanosťou; prejavmi nepriateľstva voči okoliu alebo naopak vyhľadávaním autorít a skupín s disociálnou a delikventnou činnosťou. Môžu obmedzovať výber povolania, hlavne povolania vyžadujúceho absolvovanie psychotestov.
Individuálny prístup si vyžaduje úzku spoluprácu posudzujúceho lekára s psychiatrom a zamestnávateľom, aby sa predišlo zhoršeniu choroby alebo ohrozeniu postihnutého, resp. jeho okolia.
Podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH – 10) sem môžeme zaradiť napr. choroby: F07; F09; F10-F19; F20; F32; F40-F48; F50-F59; F91; F99; R46.
Medzinárodnú klasifikáciu chorôb (MKCH – 10) si môžete pozrieť tu.
Sú v užšom zmysle slova choroby, pri ktorých sú ťažkosti a funkčné zmeny telových orgánov podmienené psychickým stavom. Môžu sa vyskytovať ako prejavy v oblasti obehovej sústavy (búšenie srdca; pichavé bolesti na srdci; pocit nedostatku vzduchu) a tráviacej sústavy (pocit plnosti žalúdka; kŕčovité bolesti brucha; pocit na vracanie; hnačky alebo zápcha). Tieto ochorenia môžu obmedzovať schopnosť práce v zamestnaniach s výrazným psychickým stresom.
Individuálny prístup pri posudzovaní zdravotnej spôsobilosti zamestnanca si vyžaduje úzku spoluprácu s psychiatrom a zamestnávateľom, aby sa predišlo zhoršeniu choroby alebo ohrozeniu chorého, resp. jeho okolia.
Podľa Medzinárodnej klasifikácie chorôb (MKCH – 10) sem môžeme zaradiť napr. chorobu: F45.
Medzinárodnú klasifikáciu chorôb (MKCH – 10) si môžete pozrieť tu.
Príklady práce
Pracovné podmienky
Práca, ktorá predstavuje zvýšenú psychickú záťaž, ale nie je zaradená medzi rizikové práce.
Pri výkone práce je potrebné počítať aj s ďalšími podmienkami.
Charakter práce
analytik znečistenia ovzdušia/analytička znečistenia ovzdušia
Vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa (magisterské, inžinierske a doktorské)


Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...
Váš Internetový Sprievodca Trhom Práce