Personálne agentúry by mali záujemcu o prácu dobre pripraviť

Pre zamestnávateľov
Bratislava 31. mája (TASR) - V čase takmer 15-% nezamestnanosti na Slovensku je o dobré pracovné miesta doslova "bitka" a ani firmy si nemôžu dovoliť "zakopnúť". Pritom správny kandidát nemusí byť práve ten, ktorý má najviac titulov, alebo najdlhšiu prax. Často rozhodujú celkom iné atribúty. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi Silvia Korbašová z personálnej agentúry Persea.

Podľa jej slov mať správneho človeka na správnom mieste a včas – to je to, o čo ide každej spoločnosti. O to viac v súčasnej dobe hospodárskej a ekonomickej krízy, keď firmy potrebujú motivovaných, angažovaných a inovatívnych zamestnancov, ktorí budú spoločnosť posúvať dopredu.

Rovnako je pre potenciálnych zamestnancov mimoriadne dôležité, aby sa na pohovor dostatočne pripravili a správne napísali životopis. Už ten totiž mnohé napovedá o schopnostiach kandidáta a nielen že v ňom nesmú byť chyby, ale mal by potenciálneho zamestnávateľa zaujať na prvý pohľad. Personalisti preto v súčasnosti stále častejšie využívajú osvedčené aj nové psychodiagnostické metódy pri výberových konaniach a je veľmi dôležité, aby zvolili tú správnu. Pohovor do zamestnania dnes už nie je len rozhovorom o životopise kandidáta.

"Pre firmy je často zaujímavejší kandidát, ktorému takpovediac svietia oči, keď rozpráva o svojej práci, skrátka ten, ktorý je nielen schopný, ale má skutočne úprimný záujem o miesto. A nielen pre peniaze. Často je to dôležitejšie ako dlhoročná prax. Samozrejme, ide aj o to, akú pozíciu firma obsadzuje, ale hľadáme predovšetkým zamestnancov, ktorí nie sú reaktívni, ale sú ochotní ponúknuť i niečo viac a prinášajú firme pridanú hodnotu. Mnohokrát je cennejší 'zapálený', aj keď menej skúsený kandidát," hovorí Korbašová a dodáva: "Je veľmi dôležité vedieť, na akú pozíciu vyberáme kandidáta. Podľa toho sa rozhodujeme, ktorú stratégiu vedenia pohovoru zvolíme. Musíme odhadnúť uchádzača, a zistiť, pri ktorom z prístupov nám o sebe a svojej motivácii prezradí najviac. Zvyčajne sa najviac dozvieme použitím behaviorálneho prístupu, založenom na kritériách a použitím počúvania na troch úrovniach (fakty, pocity, skutočné posolstvo). Ale výber najvhodnejšej metódy je naozaj individuálny."
Zdroj: TASR   Foto: Shutterstock

„Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.“

Mohlo by vás zaujímať:

Poslať priateľovi
pracujem
pracujem Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...
ISTP

Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...

Pomocník

Máte otázky?
Vitajte v ISTP

Váš Internetový Sprievodca Trhom Práce

Na základe rozhodnutia o vyradení z evidencie uchádzačov o zamestnanie na úrade PSVR si, prosím, upravte registračné údaje.

Dobrovoľne nezamestnaný

Chcem pracovať

Potvrdenie

Vykonať požadovanú akciu?

Áno Nie