Bratislava 31. mája (TASR) - V čase takmer 15-% nezamestnanosti na Slovensku je o dobré pracovné miesta doslova "bitka" a ani firmy si nemôžu dovoliť "zakopnúť". Pritom správny kandidát nemusí byť práve ten, ktorý má najviac titulov, alebo najdlhšiu prax. Často rozhodujú celkom iné atribúty. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi Silvia Korbašová z personálnej agentúry Persea.
Podľa jej slov mať správneho človeka na správnom mieste a včas – to je to, o čo ide každej spoločnosti. O to viac v súčasnej dobe hospodárskej a ekonomickej krízy, keď firmy potrebujú motivovaných, angažovaných a inovatívnych zamestnancov, ktorí budú spoločnosť posúvať dopredu.
Rovnako je pre potenciálnych zamestnancov mimoriadne dôležité, aby sa na pohovor dostatočne pripravili a správne napísali životopis. Už ten totiž mnohé napovedá o schopnostiach kandidáta a nielen že v ňom nesmú byť chyby, ale mal by potenciálneho zamestnávateľa zaujať na prvý pohľad. Personalisti preto v súčasnosti stále častejšie využívajú osvedčené aj nové psychodiagnostické metódy pri výberových konaniach a je veľmi dôležité, aby zvolili tú správnu. Pohovor do zamestnania dnes už nie je len rozhovorom o životopise kandidáta.
"Pre firmy je často zaujímavejší kandidát, ktorému takpovediac svietia oči, keď rozpráva o svojej práci, skrátka ten, ktorý je nielen schopný, ale má skutočne úprimný záujem o miesto. A nielen pre peniaze. Často je to dôležitejšie ako dlhoročná prax. Samozrejme, ide aj o to, akú pozíciu firma obsadzuje, ale hľadáme predovšetkým zamestnancov, ktorí nie sú reaktívni, ale sú ochotní ponúknuť i niečo viac a prinášajú firme pridanú hodnotu. Mnohokrát je cennejší 'zapálený', aj keď menej skúsený kandidát," hovorí Korbašová a dodáva: "Je veľmi dôležité vedieť, na akú pozíciu vyberáme kandidáta. Podľa toho sa rozhodujeme, ktorú stratégiu vedenia pohovoru zvolíme. Musíme odhadnúť uchádzača, a zistiť, pri ktorom z prístupov nám o sebe a svojej motivácii prezradí najviac. Zvyčajne sa najviac dozvieme použitím behaviorálneho prístupu, založenom na kritériách a použitím počúvania na troch úrovniach (fakty, pocity, skutočné posolstvo). Ale výber najvhodnejšej metódy je naozaj individuálny."
Podľa jej slov mať správneho človeka na správnom mieste a včas – to je to, o čo ide každej spoločnosti. O to viac v súčasnej dobe hospodárskej a ekonomickej krízy, keď firmy potrebujú motivovaných, angažovaných a inovatívnych zamestnancov, ktorí budú spoločnosť posúvať dopredu.
Rovnako je pre potenciálnych zamestnancov mimoriadne dôležité, aby sa na pohovor dostatočne pripravili a správne napísali životopis. Už ten totiž mnohé napovedá o schopnostiach kandidáta a nielen že v ňom nesmú byť chyby, ale mal by potenciálneho zamestnávateľa zaujať na prvý pohľad. Personalisti preto v súčasnosti stále častejšie využívajú osvedčené aj nové psychodiagnostické metódy pri výberových konaniach a je veľmi dôležité, aby zvolili tú správnu. Pohovor do zamestnania dnes už nie je len rozhovorom o životopise kandidáta.
"Pre firmy je často zaujímavejší kandidát, ktorému takpovediac svietia oči, keď rozpráva o svojej práci, skrátka ten, ktorý je nielen schopný, ale má skutočne úprimný záujem o miesto. A nielen pre peniaze. Často je to dôležitejšie ako dlhoročná prax. Samozrejme, ide aj o to, akú pozíciu firma obsadzuje, ale hľadáme predovšetkým zamestnancov, ktorí nie sú reaktívni, ale sú ochotní ponúknuť i niečo viac a prinášajú firme pridanú hodnotu. Mnohokrát je cennejší 'zapálený', aj keď menej skúsený kandidát," hovorí Korbašová a dodáva: "Je veľmi dôležité vedieť, na akú pozíciu vyberáme kandidáta. Podľa toho sa rozhodujeme, ktorú stratégiu vedenia pohovoru zvolíme. Musíme odhadnúť uchádzača, a zistiť, pri ktorom z prístupov nám o sebe a svojej motivácii prezradí najviac. Zvyčajne sa najviac dozvieme použitím behaviorálneho prístupu, založenom na kritériách a použitím počúvania na troch úrovniach (fakty, pocity, skutočné posolstvo). Ale výber najvhodnejšej metódy je naozaj individuálny."
Zdroj: TASR Foto: Shutterstock
„Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.“
„Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.“