Zamestnávatelia by mali naďalej posielať výkazy cez webový portál

Pre zamestnávateľov
Bratislava 19. februára (TASR) - Sociálna poisťovňa v súvislosti s častými otázkami klientov upozorňuje zamestnávateľov, aby naďalej zasielali dokumenty Registračný list fyzickej osoby, Mesačné výkazy a Výkazy poistného a príspevkov prostredníctvom systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne.

Výhodou využívania týchto služieb je fakt, že zamestnávatelia majú dokumenty cez webový portál ihneď skontrolované a v prípade správnosti zadávaných údajov sú zaslané na spracovanie do cieľového systému. Zamestnávatelia sa tak vyhnú problémom pri plnení si svojich povinností voči Sociálnej poisťovni a prípadným sankciám zo strany inšpektorátov práce.

Otázky o využívaní elektronického portálu Sociálnej poisťovne vznikli v súvislosti s novými elektronickými službami štátu prostredníctvom portálu www.slovensko.sk, ktoré vznikli schválením zákona o eGovermente v roku 2013 a na jej využívanie je potrebná tzv. eID karta (nový typ občianskeho preukazu s elektronickým čipom) a aktivovanie elektronickej schránky pre doručovanie. Viac informácií o tejto službe je dostupných na stránke www.slovensko.sk.

Elektronické služby Sociálnej poisťovne budú v budúcnosti v zmysle zákona o eGovermente dostupné práve aj na tomto portáli www.slovensko.sk.
Zdroj, foto: TASR

"Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona."

Mohlo by vás zaujímať:

Poslať priateľovi
pracujem
pracujem Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...
ISTP

Prebieha vyhľadávanie, prosím, čakajte...

Pomocník

Máte otázky?
Vitajte v ISTP

Váš Internetový Sprievodca Trhom Práce

Na základe rozhodnutia o vyradení z evidencie uchádzačov o zamestnanie na úrade PSVR si, prosím, upravte registračné údaje.

Dobrovoľne nezamestnaný

Chcem pracovať

Potvrdenie

Vykonať požadovanú akciu?

Áno Nie